15 september 2015

Hondenpoep en ander ongemak

De fracties van Weststellingwerfs Belang en Ronald Westenberg hebben opnieuw in de raadsvergadering (7 september) aandacht gevraagd voor de ‘hondenpoepproblemen’. Hoe groot die problemen nu werkelijk zijn maakten ze niet duidelijk, evenmin hoe ze deze op denken te lossen. Als we er bij stil staan dat de meeste illegale drolletjes in het donker gedraaid worden, zal dat ook een hele toer zijn. Waarbij het ook nog eens zo is dat op veel baasjes en bazinnetjes niet is aan te merken, Natuurlijk is het vervelend als je met poep aan je schoen thuiskomt, maar het is een ongemak dat echt niet weggaat als we ambtenaren, BOA’s, in het donker achter een boom zetten om de boosdoeners een heterdaadje te geven. De PvdA vindt dat de gemeenteraad zich moet bezighouden met de echte problemen waar we in onze plattelandsgemeente mee te maken hebben. En dat we elkaar aanspreken op gedrag dat niet hoort zoals baasjes die hun hond overal laten schijten.