30 oktober 2021

Het OV in Friesland: schrijf uw ervaringen aan ons Friese Tweede Kamerlid Habtamu de Hoop

Habtamu de Hoop zoekt je hulp! Als woordvoerder Infrastructuur en Waterstaat is hij op zoek naar jouw verhaal over OV en het gebrek aan bereikbaarheid, om de urgentie van dit probleem en de gevolgen daarvan in het leven van mensen duidelijk te maken aan de staatssecretaris.

Jij kent de verhalen van minder ritten per uur, geschrapte buslijnen en verdwenen intercity’s: de gevolgen zijn groot. Niet meer met de bus naar de stad of naar school kunnen gaan, niet meer met de trein op familiebezoek, basisvoorzieningen als de huisarts of het ziekenhuis niet meer kunnen bereiken, laat staan de training van de voetbal. Kortom, het verdwijnen van OV-verbindingen staat volwaardig meedoen in de samenleving in de weg.

Goed en betaalbaar OV komt steeds meer onder druk te staan. En dat terwijl het een basisvoorziening zou moeten zijn. Alleen moet het OV tegenwoordig vooral ‘rendabel’ zijn. Lang niet iedereen kan de bus of trein nog betalen. De PvdA Tweede Kamerfractie wil laten zien dat dit probleem overal in het land speelt, en in het bijzonder in de krimpregio’s. Sinds de coronacrisis is de bereikbaarheid nog verder afgenomen.

De Tweede Kamerfractie van de PvdA wil dit probleem de komende tijd aankaarten bij het kabinet. Daarom wil I&W-woordvoerder Habtamu de Hoop zo veel mogelijk verhalen uit het land verzamelen.

Wil jij jouw verhaal met ons delen? Vul dan dit formulier in. Alle verhalen worden gebundeld en door Habtamu aangeboden aan de staatssecretaris. Om een zo groot mogelijk bereik te hebben, zou het geweldig zijn als je het formulier ook kan delen met je achterban via mail en/of sociale media.

Met vriendelijke groet namens Habtamu de Hoop,