21-2-2020 organiseert PvdA Weststellingwerf:125 jaar sociaaldemocratie=125 jaar meedoen. Doet u ook mee?

15 januari 2020

Weststellingwerf

De PvdA Weststellingwerf  organiseert op 21-2-2020 in het Vlechtwerk te Noordwolde een openbare bijeenkomst/minifestival in het teken van 125 jaar Sociaaldemocratie = 125 jaar MEEDOEN!!

Op deze dag willen we de historie verbinden aan de toekomst. Wij nodigen clubs en individuen die zich bezig houden met de geschiedenis van sociale strijd uit hun materiaal te tonen en toe te lichten.

Daarnaast vragen we actiegroepen/verenigingen die zich bezig houden met actuele thema’s als Volkshuisvesting, Eerlijk Loon voor Eerlijk Werk en Duurzaamheid. Wij geven hen graag de ruimte om  zich op dit festival te presenteren met hun bedoelingen, wensen en noden en het gesprek aan te gaan met de aanwezigen.

Het historisch deel zal verder vorm krijgen in een interview met Lutz Jacobi, geboren in Katlijk, Tweede Kamerlid van 2006 tot en met 2017. Nu is zij fractievoorzitter van de PvdA in Leeuwarden en directeur van de Waddenvereniging.

Voor het toekomstperspectief en de discussie hierover hebben we Tweede Kamerlid Henk Nijboer uitgenodigd. Hij komt uit Groningen en heeft Financiën, Wonen, Ruimtelijke ordening en Gaswinning in z’n portefeuille.

Daarnaast hebben we een aantal entre-actes met performances uit het verleden en een rondleiding in het Vlechtmuseum.

Clubs, verenigingen, individuen die  een bijdrage willen leveren aan dit programma zijn van harte welkom. Heeft u historisch materiaal en een verhaal over sociale strijd in onze streek, of heeft u activiteiten, acties, plannen op de eerder genoemde thema’s, meldt u aan en doe mee.

Het programma duurt van 16 – 20 uur en is gratis toegankelijk.

Graag aanmelden voor 31 januari 2020 bij Minke Postma, [email protected]

We zijn niet uit op zieltjes winnen, maar op ontmoeten en verbinden. Samen doen we meer!